Vecka 49...första halvan.

Så här på fredagmorgonen har jag bara EN undran....VAR ÄR DEN UTLOVADE SNÖN???? 
I väntan på snön så gör jag en resumé av veckan som gått. 
Måndag:
Vi blåser fanfar för Olle som klarar sitt teoriprov för körkortet. Visserligen förstördes min sovmorgon eftersom jag i rollen som den omtänksamma modern går upp i ottan och skjutsar honom till Trafikverket.
Tisdag:
Jobbar och "jular" mitt hem. Eftersom jag inte hann klart utan är under en "process" ser det ut som ett bombnedslag. 
Onsdag:
Mors lilla Olle kör upp och är numera KÖRKORTSINNEHAVARE. HURRA HURRA HURRA!!!  Kommer på att jag måste röja på balkongen innan det utlovade ovädet drar in. Annars är vädret toppen. Tillbringar eftermiddagen i skogen med alla tvåor och Rasmus.  Sämre kan man ha det...
Torsdag:
En bil med vinerdäck levereras av Olle som dock lägger beslag på mors Fransos. Tillräckligt med snö för ungarna ska kunna åka stjärtlapp. Mysfaktorn har börjat infinna sig på Eriksbergsvägen. Soffhörnet med kaffekoppen kändes helt rätt. Grämer mig dock en smula att jag valde att titta på ett program om Skolsnusket när det visat sig att jag missade Jul med Ernst!!! Olle och bilen var försvunna till halv två på natten. Med nytt körkort och klass 1-varning på vädret så somnade jag inte helt lugn.
 
Ska bli spännande att se vad denna fredag bjuder på....
 
                                                                                            //Strandskatan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0