Uppesittarkväll

Spel och lotterier har aldrig vart min grej. Fnyste lite föraktfullt åt alla som jag hörde skulle tillbringa uppesittarkvällen med att spela BingoLotto. Facebook var överöst med bilder på bingolottobrickor och ryktet nådde mig att till och med mina egna barn med ett gäng kompisar skulle träffas och spela.
Hade TVn på i bakgrunden när jag julpysslade lite i köket när jag fick höra att det fanns en BINGOLOTTO-app. Jag vet inte vad det var som flög i mig men helt plötsligt laddade jag ner en app och beställde en lott via sms ( som jag inte heller hade en aning om att man kunde innan) Nu var det en miljon andra som hade hört samma sak som jag och fått för sig detsamma så det hände inget när jag sms:ade efter lotteländet. Otålig som jag var slängde jag iväg ett till sms och efter en kvart...typ...när jag återvänt till köksbestyren plingade min mobil. Den plingade TVÅ gånger. Jag hade köpt TVÅ lotter. 
Nåväl...gjort är gjort, tänkte jag, bänkade mig i soffan för Bingo2 (första dragningen var redan missad!!) och spelade mina TVÅ brickor. Vann förstås INTE. Sen tog det ju evigheters evigheter innan nästa dragning var och när Ranelid drog i gång sina "jag vet inte vad?-prat" till harpaspel hade jag tröttnat för länge sedan.
Kollade i alla fall nyss  i min app och meddelandet som mötte mig var "INGEN VINST på någon av dina TVÅ jävla lotter din lättmanipulerade kossa!!!" (vissa av orden stod mellan raderna).
 
                                                                           God Jul ALLA önskar Strandskatan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0