Dan före dan

Jag fick ombesiktning på min bil här om sistone. Mina "meckarkillar" hade i hastigheten vridit ena bromsoket när de bytte bromsarna så bromsslangen var snodd och besiktningsmannen tyckte sig minsann se att de var SKAVT på den. Själv tyckte jag att det var bara lite smuts som var bortskrapad men besiktningsmannen sa att bromsslangen skulle bytas och gav mig en en månads frist som brukligt är. Då tyckte jag en månad var en lång tid, men ett, tu, tre så hade det gått MER än en månad och det lackade mot jul och bilen fick körförbud. 
Nu tyckte jag inte att det var något större problem, för jag räknade ut att jag skulle sticka iväg under helgen och köpa en ny slang och be avkomman fixa det åt mig, och så besikta den i dag, så bilen skulle vara körklar inför julledighetens alla utflykter.
Men då visste inte jag något som jag vet nu. Nämligen det att en BROMSSLANG inte är något man bara sticker iväg och KÖPER. Närååå, bromsslangar är en s k BESTÄLLNINGSVARA!!!!!
Nu är ju Johan och jag (och Adde förstås) ändå lite fiffiga. Vi (eller mest Johan) vände på bromsoket, putsade upp slangen och dess fästen med rengöringsmedel och vinylglans så den åtminstone såg ny ut. I morse klockan sju stod jag vid bilbesiktningsmannen som hissade upp min bil och han sa: "DET SER JU BRA UT DET DÄR" och printade ut ett godkänt besiktningsprotokoll till mig.
Jojo..ibland har man tur vill jag lova, och håller nu tummarna att skadorna på slangen i själva verket inte var allt för stora.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            Ha de // Strandskatan
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0