Andra advent

Idag fick jag för mig att jag skulle frosta av frysen. Det var ju minusgrader så jag räknade ut att det jag hade i frysen skulle klara sig bra på balkongen medan jag pysslade med isbrytning. Insåg ju ganska snart att det där med att frosta av frysen var något jag borde gjort för länge, länge sedan. Översta lådan gick inte ens att ta ut. Tack och lov kunde jag lirka ut det som låg i lådan iallafall. Fick sedan en jättekul dag (OBS ironi!) med att koka upp vatten och ställa in i frysen för att få processen att gå fortare.
Gjorde åtminstone en del fynd som gladde mig. Gula kantareller sedan 2012, en kanelbulle från samma tid (smakade ganska ok) och en kesoburk med råröda jordgubbar (blir pannkaka i morgon)
Men nu är jag ju inte bara isbryterska utan tvätterska också. Och dessutom motionscyklist. Och det är väl tur det för var ska man annars hänga tvätten?
 
             Bild                   Bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0