Damen bloggar

Idag har jag blivit kallad DAM, och det tror jag aldrig hänt förr. Vi har som regel att vid matbordet på jobbet sitta varannan kille och varannan tjej. Idag satt jag, regeln till trots, mitt emellan två tjejer.
" Oj, nu sitter vi inte tjej-kille-tjej " sa jag till den ena tjejen bredvid mig
"Näää, nu sitter vi tjej-DAM-tjej", sa hon
Jomen man tackar...DAM!! Det låter väl stiligt det!
Den stiliga damen har ju inte världens mest glamorösa jobb tänkte jag sedan när jag klafsade runt i storstövlarna och hjälpte barnen att baxa byggmaterial till sina kojor.
 
Varför vara på hal is och ha det glatt när man kan gå i lera och sörja.....
 
Over and Out// Strandskatan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0