Onsdag

Mina lata sköna onsdagsförmiddagar är nu ett minne blott. Iallafall ett tag framöver. Har fått utökade ärbetstider på mitt extrajobb på förskolan så nu är jag uppe i mer än heltid. Nytt är också att jag får jobba med pyttepytteungar. Idag bytte jag blöjor för första gången på åratal Jag tror jag gjorde nästan rätt, jag tror att tejpen fortfarande ska vara bak och jag hoppas de inte hängde i knävecken på telningarna nästa gång det byttes.
På eftermiddagen var jag i skogen med andraklassare (alltså inte andra klassens barn utan barn som går i klass två). När vi gick var det strålande solsken och riktigt varmt. När vi kom till skogen och packat upp mellanmål så började det (som vanligt) regna. Ungarna var riktigt klädda för det hade vi tjatat om innan vi gick, Vi själva(personalen)frös och blev våta..
Kvällen blev en riktig spännande tv-kväll. Mitt kusinbarn Marie.Louise var med på Djurakuten på 3:an med sin blinda hund Diwa. De skötte sig såååå bra båda matte och vovve och Strandskatan kände sig riktigt stolt över släkten :)
 
 http://www.tv3.se/djurakuten
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0