Kopparberg

När jag var barn fanns det tre höjdpunkter på året som var lite extra. Det var julafton, födelsedagen och Kopparbergs Marknad.
Fortfarande är marknadshelgen viktig. Inte just för att det är marknad, det är ju samma krimskrams varje år, men för att det är den helgen jag träffar familj och släkt eller iallafall delar av den.
Det är också helgen som betyder vinterkläder på, för i och med Kopparbergs marknad är det höst på riktigt. Så har det också vart sedan jag var barn och det sitter fortfarande i.
Några fynd gjorde jag inte. Köpte en tvål till kattvakten och en argentins zorichokorv att smaska på och en kartong "drömbullar" till eftermiddagskaffet.
 
Nypon
Olovsjön
 
Höstlöv
Stugan
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0