Ubbe

Om ett gott skratt kan förlänga livet så har jag nog förlängt det med minst en kvart idag. Och det var helt och hållet Ubbes (kattens) förtjänst. Ubbe är kanske inte den" vassaste kniven i lådan" med han föröker iallafall. Idag var han väldigt sugen på att gå ut så han satte sig framför balkongdörren som stod lite på glänt. Tyvärr var ju inte dörren öppen tillräckligt mycket för att han skulle kunna klämma sig ut, det fattade han. Och sist när han förökte öppna dörren med tassen blev det lite fel och istället för att peta upp dörren med tassen så försökte han flytta hela väggen med tassen och det gick ju inte så bra...
Nu såg det ut som han tänkte och tänkte och så fick han en idé. Så klart han skulle krypa UNDER dörren. Smart tänkt!! Visserligen är det ganska hög tröskel och mellanrummet säkert fem cm, men inte räcker det åt en katt inte. Men Ubbe provade! Inte ens huvudet fick han under (tack och lov). Men skam den som ger sig! Han fortsatte att trycka på men det enda resultatet blev ju att dörren åkte igen mer och mer. Till slut var dörren stängt och han satte sig upp igen och tittade på dörren och såg ut som han inte alls kunde förstå vad som hänt. Det kunde han nog heller förståss. Stackars Ubbe!



Kommentarer
Postat av: Åsa

Hahahha, ja se katter...äälskar dom. Framförallt när man ser hur de riktigt tänker!



Jag hittade hit för jag lånade din duschbild, osm är lite längre ner på sidan :)

Hoppas ok.



/åsa

2012-03-29 @ 09:55:55
URL: http://sommerseth1.wordpress.com
Postat av: Strandskatan

Sno på du :) Jag har själv snott den från nätet. Ja, katter är härliga djur.

Nu ska jag läsa lite på din blogg :)

/Anette

2012-03-29 @ 23:41:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0