Sommartid

Tycker nog att det är lite jobbbigt att man just klockan TVÅ ska ställa fram klockan en timme. Vem orkar vara vaken tills dess liksom, och bli bestulen på en timmes nattsömn dessutom. Inte undra på att man känner sig lite trött och sliten idag. Och idag när man ska på bandyfinal och allt! Eller iallafall gå förbi och titta på den täta inhängnaden som omgärdar hela Studenternas. Men man måste ju dit. Det är ju historia som skrivs idag. Uppsalas SISTA bandyfinal någonsin efter hundratals och åter hundratals år (iaf om jag förstått media rätt).
Tyvärr blåser det utav bara sjutton. Kanske blir motvind ner till studenternas. Och så uppförsbacke hem. Bäst att äta ordentligt. Vitkål blir det....idag med...som alla andra dagar....eftersom VITKÅLSÄSONGEN ALDRIG TAR SLUT!!!!!! Nu är vitkålen nere i en krona igen och hur kan man motstå det. Jag har planer på att skriva en kokbok...en vitkålskokbok...
Jag skulle kunna börja redan här med att dela med mig av ett salladsrecept...typ pizzasallad. Håll tillgodo!

PIZZASALLAD
  • 1 litet vitkålshuvud
  • 2 msk olivolja
  • ½ msk ättika
  • ½ msk vitvinsvinäger
  • ½ tsk salt
  • 2 krm grovmalen peppar

• Strimla vitkålen och lägg i ett durkslag, häll över kokande vatten. Låt rinna av.
• Lägg kålen i en bunke och häll över olja, vinäger, salt och peppar och rör om. Smaka av.
• Låt stå i kylskåp, gärna 1 dygn innan servering, men minst 2 timmar

Kom på att det blir VÅFFLOR till vitkålssalladen idag. Det funkar säkert!! :)

                                                                                       Ha det bäst// Strandskatan


Kommentarer
Postat av: Nina

Det bör fungera, jag åt pannkakor till vitkålen igår:)

2012-03-25 @ 11:26:01
Postat av: Anonym

visste väl det :) Vill du ha våfflor till lunch idag så är du välkommen hit

2012-03-25 @ 11:36:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0