Nej, se det snöar :)

Yeeäässs...idag gäller det att tänka positivt, men snö på vårblommor är inte riktigt lika roligt som snö på ruttnande höstlöv.
Har en nattgäst här denna vecka. Bonden ska vara på UAS på någon form av "dagvård", vilket innebär att hans diabetes ska gås igenom och han tillsammans med andra i samma situation ska lära sig äta rätt, motionera och medicinera sig rätt. Själv tror han att han ska läggas i respirator.
Snäll som jag är skjutsade jag honom till sjukhuset. Att snön vräkte ner hindrade som vanligt inte stadens cyklister att i enorma horder förflytta sig på stadens gator. Jag slutar aldrig förundras över cykelkulturen i Uppsala. I vintras åkte jag nästan mitt i natten en vanligt tisdag genom de yttre regionerna av stan. Det var riktig snöstorm och ett sjujäkla väder. Jag mötte en bil, såg två gångtrafikeanter och säkert tjugo cyklister!!!!
Fast även jag börjar bli riktigt sugen på att börja cykla till jobbet igen. Hade nog börjat idag, men eftersom jag inte är så rutinerad stadsbo än så tyckte jag vädret kändes som ett litet hinder. Börjar i morgon istället...


                                                                                                        
                                                                                                            På återseende // Snöskatan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0