Midsommardag

Intagit ryggläge för att vila upp mig lite efter gårdagen. Det gäller på att fira midsommar må jag säga och då var det ändå långt ifrån "röjarfest" vilket jag är på tok för gammal och klok att ägna mig åt numera. Ändå vaknade jag med lätt huvudvärk och svagt illamående i en skrynklig klänning och med en fundering om hur jag bäst ska ta mig den halvmil som skiljer mig och min bil åt.
Midsommarafton var så nära perfekt den bara kan vara. Lövat traktorekipage till hembygdsgården. Strålande solsken. Mingel med en massa glada härliga människor, kaffe ur plastmugg och skönsång av "Tallrötter". Sill och färskpotatis vid köksbordet i Hallsjö. Knytkalas hos Raggarfamiljen med mycket skratt, mycket mat och mycket vin och hemsk flädersnaps.


mot midsommarfirandet.......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0