Loppisfynd! hmm...fynd?

Allting började med ett sängbord på Röda Korsets loppis. Ett gammalt fult bord i furu. Jag tänkte att med lite färg skulle det nog duga, och så billigt som det var, BARA 50 kronor. Nöjd med mitt fynd skaffade jag färg och penslar. Jaja, 150 kronor till, men sängbordet var ju fortfarande billigt tyckte jag.
Men skulle det inte vara väldigt snyggt med nya "knoppar" !. Joo, nya fina beslag inhandlades för 140 kronor. Men hur skulle jag nu få dit dem. Inte hade ju jag någon borrmaskin. En borrmaskin kanske är bra och ha, en liten...batteridriven. Men de var ju lite dyrare än vad jag trodde så det blev en STOR slagborrmaskin med sladd istället. 130 kronor till då (rena rama fyndet).
Sängbordet blev riktigt fint och jag var så nöjd såå. Men sänglampan, den passade ju inte alls såg jag då. Fast jag hade ju en annan lampa i förrådet. Fast den var ju rätt ful. Men foten var det kanske inget fel på om jag målade om den. Och så en ny skärm. 139 kronor, som hittat. Lampan blev rättså bra.
Men sängen då??? Den såg ju inte så bra ut nu till det übersnygga sängbordet. Nytt sängöverkast skulle verkligen inte skadat. Så det var bara att punga ut med 800 kronor till, men det nya sängöverkastet blev verkligen fint.
Men så fattades det väl något. Jo, ett par prydnadskuddar....149 kronor.
I flera dagar tyckte jag sedan att jag hade världens finaste sovrum tills jag en dag låg i sängen och tittade ut genom fönstret. Men vad i hela friden hade jag för gardiner??? Hade jag gjort så fint för övrigt kunde jag väl kosta på mig nya gardiner också. sagt som gjort, ytterligare en hundring flög iväg. Och en kruka och en ljuslykta och ett par söta saintpaulor...få se nu..49+19+50= 118 kronor till.
I detta läget så var det väl bara att löpa linan ut. Skaffa det där skrivbordet jag funderat över ett tag också så är det klart sen. Var och köpte det idag. 1395 kr!
I runda slängar gick mitt fynd med vissa merkostnader på ca 3051 kronor!!!!!!!!!

.......men vad i hela friden har jag för matta????


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0