Ute och cyklar

Idag gjorde jag äntligen det som jag tänkt så länge...nämligen att cykla till jobbet. I runda slängar rör det sig väl om sisådär nio km enkel tur. Vädret var vackert, solen sken och det var nästan vindstilla så jag hade ingen bra ursäkt att låta bli. Och jag tänkte också när jag susade fram att jag gillar ju faktiskt att cykla, det har jag alltid gjort. Det var egentligen bara ett problem...RUMPAN!! Jag har ju inte cyklat på hela vintern och visserligen vet jag ju sedan föregående "säsongstarter" att man blir lite öm i ändalykten till en början. Det gick skapligt bra dit, men aj oh aj aj vad otrevligt det var att sätta sig på sadeln för hemtransport.

...men det går väl över, sa kärringen som låg på spåret...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0