Veckans citat

Fördelen med mitt jobb är att ibland kan man inte låta bli att dra på munnen fast man hamnat i de mest olustiga situationerna.

Det är magsjuketider, och på jobbet märks ju sådant ganska tydligt. En liten pojke misslyckades och lade tre skapliga "pizzor" på golvet. Snabbt stängdes dörren till det rummet för sanering. En annan lite äldre pojke går förbi den stängda dörren och spylukten känns tydligt varpå han utbister:
"hmm...det luktar...fiskpinnar.. Varför lagar ni fiskpinnar??"

Jag sitter och pratar med din lilla sjuka pojken tills hans mamma kommer. Han är vid ganska gott mod fast han är sjuk och jag säger vilken tur att han inte fick ngt på kläderna. Nejdå, svarar han med svag röst, det var ingen fara, jag gick ner i split innan..
Det tycker jag man kan kalla sinnesnärvaro :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0