Lilla stackars Xperia

Till min stora fasa trodde jag att jag dödat lilla Xperia igår kväll. Han var lite trött och behövde ladda batterierna så jag stoppade i sladden och la honom på armstödet till soffan. Kanske inte världens mest genomtänkta plats, men det råkade ju sitta ett vägguttag i just där i närheten.
Sen glömde jag ju bort honom några timmar.Glömde bort var jag lagt honom med så jag vräkte mig väl ner i soffan, i just DET hörnet. Xperia dök väl i samma stund ner mellan kuddarna i soffhörnet och låg där i värmen bland alla kuddar och med mig själv ovanpå.
Några timmar följde innan jag började sakna honom. Tänkte ett tag, följde sen sladden ner bland kuddarna...och jisses....plötsligt förstod jag varför jag inte frusit i det soffhörnet. Xperia var varm så han knappt gick att ta i. Kollade om det fanns något livstecken kvar i honom och jodååå, det fanns det, men försökte man toutcha displayen hände nada. Det funkande inte ens när jag låtit den svalna ett tag. Då försökte jag ringa till honom. Det funkade, men jag kunde inte svara för det gick ju som sagt inte att toutcha. Dessutom slutade inte ringsignalen att tjuta FAST jag la på luren på den andra telefonen. Det ringde, ringde och ringde....Till slut fick jag göra "operation demontering" av batteri, ytterligare avkylning och så starta om.
Hör och häpna...det hjälpte....Xperia är sig lik igen!!!
Nu kaffe...sen jobbet...// Skatan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0