Curling

Det har vart mycket snack efter gårdagens tv-program "ung och bortskämd". Jag satt och nästan och skämdes på föräldrarnas vägnar som i all sin välmening knappast hjälpte sina barn att växa upp till självständiga och ansvarstagande individer.
Många blundrar har man väl som förälder säkert gjort själv genom alla år. Jag har ju till exempel vart urdålig på att se om de vart sjuka och skickat dem till skola och dagis med både öroninflammationer blödande sår i huvudet. Jag kanske har tillåtit dem klättra lite väl högt i träden och inte alltid sett till att mössa och vantar vart på när det är kallt. Ibland fick de vara själva hemma och ibland fick de vara uppe sent...
Med facit i hand kan jag iaf konstatera att de alla tre blivit rätt skapliga människor som både är ansvarstagande  och självständiga och som ett litet bevis på att man inte handlat helt galet fick jag detta underbara sms från min dotter idag
"Tack Gode Gud att jag fick dig som mamma! Jag är så glad över att jag inte blev så där bortskämd som på tv och jag är glad över att du inte sopat banan åt mig. Jag har hört att du sagt någongång att du curlat i den bemärkelsen att du sopat igen efter oss, tack för det med".
Vad säger man?....jag är RÖRD!!!!!

Mors lilla Olle
Tuppkycklingen
HannaPanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0