Paleontologi

Jag har skrivit det förr och jag skriver det igen...ibland är det svårt att förstå vad ungar säger. Inte för det att de uttalar saker konstigt utan för att man helt enklet inte VET vad Power Miners och Pet Shops ÄR för något (har lärt mig nu).
Ganska ofta förundras jag också att en sjuåring kan så mycket.
Här om dagen kom lilla A, 7 år, skuttande och säger glatt: "idag tog jag med lite paleontologgrejer".
PALEONOLOGGREJER!!!!!!
Herregud, jag var väl 30 år innan jag ens visste vad paleontologi var, och här kommer en sjuåring och slänger sig med orden.
Fast kul hade de. Det var ett helt gäng grabbar som lekte paleontologer hela eftermiddagen i sandlådan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0