Veckans telefonsamtal

Jag var på jobbet som är ett fritids fullt med ungar, och inget annat. Telefonen ringer och jag svarar.

Jag: Bxxxx Fritids, Anette
Rösten: Hej, jag heter NN, jag undrar om ni saluför långfärdskridskor?

Nu står jag där några ögonblick och tänker om jag ska tala om för honom att han ringt till ett fritidshem där vi tar hand om en massa barn på eftermiddagarna och inte till en sportaffär, eller om jag ska hålla god min. Snäll som jag är väljer jag alternativ två.

Jag: Nej, tyvärr, det har vi inte här?
Rösten: Ok, men kan du hjälpa mig. Var i Uppsala skulle du vända dig till om du skulle köpa långfärdskridksor?
Jag: Ja, du kanske ska försöka med någon av de tradionella sportaffärerna, Stadium eller Intersport. Kanske att Skid och cykelstället har det.
Rösten: Tack!! Var någonstans i stan ligger det?

Jag förklarar för honom så gott jag kan och han verkar nöjd och glad och tackar och tackar. Han har ingen aning om att han gjorde bort sig och jag känner mig som en GOD människa.



                                                                                                Slutet gott, allting gott// Strandskatan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0