Vanlig dag på jobbet

Nu har första veckan med vanliga vardagar rullat på och tagit slut. Mitt nyårslöfte att blogga mer har väl redan "skitit" sig. Men jag skyller i från mig. Skyller på yttre omständigheter.
Det är iallafall kul att alla barn och fröknar är tillbaka på jobbet igen. Det var lite eko i lokalerna under några veckor. Problemet med ungarna är att jag helt plötsligt inte riktigt förstår vad de säger. Som när jag sitter och försöker småprata med ett gäng 6-8 åringar...

Jag: Nåå, hade ni vart så snälla så tomten kom och hälsade på er...?
Ungarna: JAAAA!! (så långt hängde jag med)
Lilla A: Fröken...vet du vad jag fick?...en PAAVER MAJNÄRS ÅTTA!!!..Den va jättehäftig...hade vassa tallrikar som snurra!!! (några av de andras ögon blir stora och tittar avundsjukt på Lilla A)
Jag: ...(fattar inget???)...Oki, vad roligt (????)
Lilla R: Jag fick en APPSIDÄJSIDOCKA!!!!!!
Jag: ...(?????)..En docka..det var roligt...Vad fick du då 'Lilla V'?
Lilla V: ..En HÄÄLLOOOOKITTYDOCKA och en HÄÄLLOKITTYTRÖJA...
Lilla S:....å jag fick PÄTT-TJÅPPS...en jäääättegullig.
Lilla A, Lilla R (i kör): Jag fick också PÄTT-TJÅPPS!!!!
Lilla O: ...å jag fick en BÄNN TÄNN-KLOCKA!!
Lilla K:
..jag fick mer  PÅCKEMÅNN¨..(och så fortsätter han glatt)...många som 'skada' jättemycket..tio gånger...
Jag:....(???????????)....vad kul.....?????????????????...jättekul....


Kommentarer
Postat av: Busschaffisen

Det har skapats ett nytt språk som vi inte har fått lära oss Anette. Jäg läser och läser vad ungdommarna skriver på FB och fattar direkt ingenting. Så sanningen är nog den att vi är lite efter numera. ler

2010-02-02 @ 14:04:44
Postat av: Simon

ja, roligt inlägg...känner igen mig. påminner en att man börjar bli gammal...som med min "Ninja turtel" idag :)...

2012-06-11 @ 20:04:32
Postat av: Strandskatan

haha..så sant!! Men med NinjaTöörtelsarna var det ju ungarna som inte fattade, eller hur? :)

2012-06-23 @ 11:07:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0