En liten uppdatering

Nu är man tillbaka i lärdomsstaden för lite studier igen. Denna gång blir det bara en kvällskurs på 15 hp. Jag och Londonpinglan och sisådär 30 stycken till ska fördjupa oss i Evolutionsbiologi. En kunskap som i mitt fall det i nuläget är mer till nöje än till nytta. Men som någon klok människa en gång sagt "kunskap är inte tung att bära".
Framåt jul kommer jag veta allt om Darwin, Lemarck, embryologi, naturligt urval, mutationer och männsikans utveckling från Australopithecus afarensis till Homo sapiens.
Annars är det jobbsökeri som gäller. Om inte annat börjar en lön kännas som något väldigt åtråvärt. Idag har jag tillexempel sökt ett fritidsjobb, ett förskolelärarjobb och några elevassisitentjobb. Lärarjobben lyser fortfarande med sin frånvaro. Någon som vill ha mig? Jag är MYCKET kompetent!!!
En undran har kommit från f.d Drängen om hur sjutton det gick med spisen? Joo, naturligtvis hittades det en ratad spis på en gammal loge. Det elektriska passade ju inte så nu sitter den kopplat i en tillfixad kabel i ett vanligt (tack och lov jordat) uttag och får dela ström med vattenkokaren. Men potaisen blir kokt och inga elchocker har golvat mig än.


                                                                                     På återhörande// Strandskatan


Kommentarer
Postat av: f.d Drängen

Så bra att det funkar, frågan är nu hur länge det ska vara sådär innan det blir som det brukar....KAOS!

Kanske sparris älskaren och prinsen kan göra en insats innan bonden får för sig att: Själv är bäste dräng.

2009-09-04 @ 00:11:06
Postat av: Strandskatan

Man kanske ska vara tacksam att Bonden sällan får för sig, att han själv är bäste dräng ..:) Han använder sig av filosofin att varför göra något själv när det finns andra som kan göra det.

2009-09-06 @ 19:26:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0