En hutt till maten

I dessa influensatider får man höra saker som man aldrig trodde man skulle få höra och man säger sånt som man aldrig trodde man skulle säga. Jag jobbade i en skola här om dagen och det var då som jag kom på vad konstigt det egentligen låter.
När alla barnen står uppradade utanför matsalen så hör jag först barnen säga till mig:

"Fröken, fröken, vi måste ha sprit innan vi äter."

Sen står jag själv där och säger barnen:

"Kalle, lite sprit innan du går in".
"Pelle! Spriten, varsegoo!"
"Lisa! Sprit!!"
"Det är så BRA med sprit!!"
"Hör upp nu! Har ALLA fått sprit?




                                                            Skål alla barn // Strandskatan



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0