Jobbsnack

Jag sitter och pratar med en flicka på fritids där jag jobbar. Vi pratar om jobb och hon berättar att hon tycker att hennes föräldrar har tråkiga jobb.

Flickan: Dom har rätt så tråkiga jobb. Pappa ritar rör och mamma håller på och ringer i telefoner...
Jag: Jaha...
Flickan: Vad jobbar du med?
Jag: Men...jag jobbar ju här...
Flickan:..VAA??????!!!! (jätteförvånad)

Hon tänker till och efter vi pratat ett tag till så förstår hon ju att jag jobbar som fritidsfröken och inte bara är där för skojs skull. Samtalet fortsätter:

Flickan: Vad jobbade du med innan du började här då?
Jag: Jag gick i skolan och för att bli en fröken som jobbar i skolan.
Flickan: Det måste vara mycket roligare att vara fritidsfröken. Fröknarna i skolan BARA SKRIKER!!!

Jahapp..man kanske har rätt jobb trots allt, för inte vill jag väl vara en fröken som bara skriker.

Kommentarer
Postat av: Bea

För att inte prata om dagisfröknar :)

2009-10-29 @ 20:21:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0