Körkort

På sensommaren fick jag ett brev från transportstyrelsen där det stod att det var dags att förnya mitt körkort. Eftersom det var så gott om tid la jag det tills vidare i HÖGEN. Alltså i den högen där man lägger alla viktiga brev. Den högen som är ungefär en halvmeter hög. I den högen letar man sedan när man ska ha något viktigt, som studentkortet till exempel, för att man ska kunna gå och se bio lite billigare....
Fast det är tur att man får för sig att gå på billigare bio emellanåt och försöker leta på det där studentkortet bland allt annat viktigt i högen. För visserligen hittar man aldrig det man letar efter, men man hittar ofta något annat....som brevet om körkortet till exempel.
Ojojoj..nu var det inte direkt gott om tid längre....nu var det VÄLDIGT bråttom... Så efter jobbet i dag åkte jag in till stan för att ta en ny körkortsbild. Man måste köpa fyra fula bilder fast man bara behöver en snygg. Men alla bilderna var ju likadana så jag fick ta en av de fula. Den fula bilden kostade nästan femtio kronor också. Sen fick jag tre fula bilder till som tillsammans kostade 150 kronor...suck...vilken dålig affär...

Om jag åtminstone kammat mig....och sminkat mig...!!!.



                                                                                                        På återseende//Strandskatan


Kommentarer
Postat av: handlarn

Tyckte de sog riktigt bra ut jag.... Mitt passfoto ser ut som om en förymd Salberga fånge gått till polisen och fotat sig ungefär... att jag överhuvudtaget blev insläppt i Skottland är ett smärre mysterium. Fast jag tror att inte särskilt många e nöjda med sina körkort/passfoton.....

2009-10-19 @ 23:45:57
Postat av: Strandskatan

Det värsta är att nu måste man dessutom dras med det i TIO år!!!!...fast på nästa ser man väl ännu jävligare ut.. :)

2009-10-20 @ 11:03:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0