Galileo Galilei's teleskop

På sista tiden har livet varit som en berg- och dalbana. Upp och ner mest hela tiden. Mitt i all sorg efter Ranja ringer telefonen och jag får höra att jag fått fritidspedagogjobbet som jag sökt. Själaglad ringer jag hem och berättar den roliga nyheten för mamma och pappa och får då reda på att mamma, som vart krasslig ett tag, var mycket mycket sjukare än vad man ville tro. Med ett nytt jobb och en sjuk mamma i tankarna och sorgen efter Ranja åker följer jag sen med Bonden och Sonen till Örebro och hämtar hem Mollie. Mollie är en fin, snäll och charmig blandastik på drygt ett år som smälte Bondens och Sonens hjärta. Jag kommer också tycka om henne....sen...sen när det inte gör ont över att jag inte hör Ranja tassande bakom mig var jag än går.

Igår var Londonpinglan och undertecknad och turistade i Hufvudstaden. Utan kanelbullar, för de glömde jag hemma. Londonpinglan hatade mig ett tag för det, men jag tror jag blev lite förlåten när jag lyckades hitta en ganska stor bit av en chokladkaka i väskan. Mumsandes choklad travade vi sedan runt på de trånga gränderna i Gamla Stan. Ett av målen för vår huvudstadsbesök var att gå till Nobelmuseét och titta på Galileis teleskop. Den var i en monter och man fick inte fotografera, men vi kunde inte låta bli. Jag (till skillnad från kvinnan i mitt sällskap) var iallafall diskret och tog en bild med mobiltelefon och utan blixt. Nobelmuseét var för övrigt ett väldigt intressant museum. Rekommenderas.
Vår Stockholmstripp var en lågbudgetvariant eftersom inkomster inte är något som varken Londonpinglan eller jag har. Därför ojade vi oss en hel del över matpriserna i Gamla stan, men gladde en liten man i en kebabkiosk med att välja just hans kebabrulle för att stilla vår hunger. Han hade tyvärr stans dyraste Coca Cola (för att kompensera den billiga kebaben), så det jag tjänade på att åka buss istället för tåg jämnade helt plötsligt ut sig till noll och ingenting.
Efter en kopp kaffe på Macki (Londonpinglan) eller Dååånken( Strandskatan) eller McDonalds så åkte Londonpinglan på GreenDay-konsert och jag tog bussen hem till bondlandet igen. Summa summarum av dagen: Very Good :)


GalileoGalilei's teleskop


                                                                                                               På återseende// Strandskatan


Kommentarer
Postat av: Nina

mackiE

2009-10-14 @ 20:55:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0