Bakdag

Insåg just att det var kanelbullens dag idag. För en gångs skull hade jag ju faktiskt också kanelbullar att bjuda på till kaffet eftersom det enda vettiga jag ägnar mig åt numera är just bakning. I dag har jag tillexempel producerat fyra limpor och sisådär 35-40 rågbröd modell mindre. ...igen
I början tyckte alla att det var jättebra att jag bakade hela tiden. Det ÄR ju så gott med HEMBAKT lät det då. Nu har alla egentligen tröttnat på mina speciallimpor men ingen vågar föreslå att det ska köpas bröd. Det vore ju väldigt otacksamt eftersom de ser hur mycket jobb jag lägger ner på att alla ska få HEMBAKAT. Jag börjar misstänka att innerst inne tänker de nog att måtte människan få ett jobb snart så vi med gott samvete kan köpa en vanlig hederlig formfranska eller en saftig god skogaholmslimpa.
Funderar om jag ska köpa en formfranska till jul. Tänk att ta fram den på julafton tillsammans med brödrosten och se allas ögon tindra av lycka.....

För övrigt har jag nu levt mitt första dygn utan att ha Ranja tassande kring benen. Det gör ont, men det går. Men hela tiden dyker det upp saker. Stod med en kastrull med resterna av gårdagens makaroner och tänkte..."jaha..vad ska jag göra av det här??????? Hur GÖR man när man inte har hund????"

                                                                                                     På återseende// Strandskatan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0