Simma lugnt

I bästa fall brukar vi vara ett gäng som åker och simmar en gång i veckan. Åtminsone ligger vi i minst en trekvart och är dagsformen på topp i en timme. Om det är mycket folk, och om man inte kan simma bredvid någon att snacka med är det i särklass den längsta timmen man kan utsätta sig för. Klockan går verkligen sakta. När man ligger där och sprattlar i sakta mak brukar jag roa mig med att kolla in andra simmare.
Det finns två kategorier av dem. Dels unga grabbar och dels äldre kvinnor. De unga grabbarna ställer sällan till problem. De äldre kvinnorna har en tendens att simma  s a k t a  i  en litet stim och snacka och snacka, så det är rent omöjligt att ta sig förbi. Men det finns ensamsimmare också i denna kategori. En tant guppar runt sakta sakta likt ett flöte. Det ser ut som hon går på botten även om det är omöjligt efter som hon faktiskt inte är bortåt två- tvåoen halv meter lång. En annan tant är väldigt imponerande. Hon simmar så ända in i helsike fort... Och det konstiga är att hon ser helt oberörd ut, vattnet krusar sig knappt runt henne och när hon är klar är hon fortfarande torr i håret. Alltså, den kvinnan måste ha en talang utan dess like.
Vilken kategori tillhör jag själv? Ja, inte är de ju de yngre killarna....

Dagen citat
Dotras prins och jag åker bil från Heby när jag tittar ut i hagarna vid Starfors.

Jag: Undrar om de släppt djuren i hagen... ? 
Hasse: Då ska du se dom som NN har....han har...Harrison Ford...
Jag : Va??
Hasse: Nej, jag menar Hereford (han menade Highland Cattle)

Jag säger bara....Harrison Ford...HA HA HA..ett sånt djur kanske man skulle ha....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0