Det var ett tag sen det var påsk....

Nog för att det brukar handlas gammal mat på extrapris i detta hushåll, men här om dagen satte man nästan mjölkklunken i vrångstrupen när jag förstrött började läsa vad som stod på paketet:

Du släcker väl för jorden - - -Earth Hour - - - Lördagen den 28 mars kl 20.30-21.30

Va!!!??...detta var ju nära två månader sen. Med viss spänning letade jag upp bäst föredatumet och konstaterade att det var helt ok...flera dagar till godo..

Imorse hände samma sak. Jag äter frukost. Läser förstrött på mjölkpaketet. Där kan man idag, lördagen den 23 maj, nådens år 2009, läsa följande:
 
Målade ägg. Vår tradition att måla ägg till PÅSK går tilbaka till......osv

Jag bara undrar ...VARFÖR????...ha ha ha...
Råkade de trycka upp för många paket i dessa teman
Är det någon på Arla som busar lite med oss.
Eller har det helt enkelt bara blivit fel....





                                                                                                        På spaning i verkligheten // Strandskatan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0