Ryggskott

Jag har ont i ryggen. Har haft det hela veckan. Och inte har jag gjort något för att förtjäna det heller. Jag bara gick upp ur sängen en dag, och så var en dagen förstörd...och resten av veckan.
Jag tycker ofantligt synd om mig själv. Jag tittar med avund på folk som böjer sig ner och tar upp saker från marken och som sätter på sig skor utan att det verkar bekomma dem det minsta. Och dessutom har jag ju inte haft ont i ryggen sen jag var typ nitton heller. Andra i min bekantsakpskrets brukar ha ont i ryggen lite nu och då, och då är det ju en viss skillnad. Jag menar, de är ju vana....
Folk är ju iallafall väldigt måna om att hjälpa till så gott de kan. Min nyfunne vän Stina som jag bara känner via msn och telefon hade vart så "snäll" att ge mitt mobilnummer till en kille som säkert kunde hjälpa mig sa hon. Och i morse väcktes jag av en sms-signal och meddelandet var från en kille som hört att jag hade ont i ryggen och sa att han fått numret av Stina och att han var bra på massage och att han vill att jag skulle höra av mig. Jag känner mig dock lite skeptiskt och läser in saker mellan raderna. Där tycker jag det står:
"massage...degel...naken...dregel...göra det skönt för dig...dregel..naken jag med...dregel..." 
Kanske jag är orättvis nu, men Stina, har du verkligen träffat killen????
I kväll går en av årets höjdpunkter av stapeln, nämligen logdansen i grannskapet. Jag har sett fram mot den sen jag var där sist (för ett år sen) och så är jag JUSTERAD!!! Så ikväll är det inte klackarna i logtaket som gäller utan det blir att stå någonstans och bara se snygg ut. Kanske jag ska låta mig övertalas till en stilla och lugn dans OM den som bjuder upp skulle råka vara helt oemotståndlig.  Jag får se...
Och kanske ska jag ta mig någon "jäkel" i medicinskt syfte. Det kanske dämpar smärtan och får ryggmuskeln att slappna av....eller...?

Sonen (den nyblivna sextonåringen) var iallafall roligas för några år sedan när han råkade ut för nackspärr och blandade ihop begreppet med ryggskott. Ja, åkomman var ju hemsk, men kommentaren var skön.

 " Jag har så ont...jag har fått ett nackskott"

Nackskott låter VÄLDIGT allvarligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0