Gubbkörning

Det är inte för inte man talar om gubbkörning. Han som bor i mitt hus är väldigt duktig på just det, och häromdagen fick jag bevittna alla hans kunskaper inom det området. Dessutom var jag såpass modig att själva gubbkörningen utfördes i min bil. Med en hastighet av max åttio kilometer per timme masade vi oss fram genom nordupplands landsbygd och körde genom de små bruksamhällena som det finns så gott om i trakterna. Runt om oss tvärnitades det, tutatdes det och arga bilister hytte med nävarna medan S sakta men (o)säkert rullade fram längs vägarna.

Dagens citat kommer från S:
"det är typiskt att vi ska komma in till stan just i berusningstiden"
 Jaja..vad han egentligen menade var att vi kom in till stan när det var rusningstrafik.



Uttrarna kunde vara lugna...de hade gott om tid att akta sig när vi kom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0