Dumma mygg och fula bilder

Jag är FÖR bekämpningsmedel (BTI) mot mygg. Och de miljöknuttar som är MOT bekämpningsmedel och således FÖR mygg skulle bindas fast nakna ca 30 m in i skogen från Östas fina sandstrand. Undrar just hur lång tid det tar innan de ändrar uppfattning? 20 sekunder eller en minut? Allt över det är en ren omöjlighet.
Fru A bjöd kompiskvinnsen på fika igårkväll. Vi hade tänkt oss en fin kväll nere vid stranden med kaffe, blankt stilla vatten och ett kvällsdopp. Istället blev det en rask promenad till stranden för att konstatera att det va rent omöjligt att sitta där, och en ännu raskare promenad tillbaka och fort som attan springa in i huset och stänga dörren. Nu gjorde ju inte det så mycket . Vi satt i hennes stuga med kaffekorgen istället. Men rent förjäkligt är det ju att det inte går på något vis att njuta av utomhusluften en så fin sommarkväll som det var igår.
En annan sak som också är tråkigt är att det är omöjligt att dokumentera dessa mysiga tillställningar med fotografier. När jag tar upp kameran så händer något i den lilla församlingen. Folk viker undan, sätter händerna för ansiktet, klagar högt och ljudligt hur dåliga och fula de blir på bild och förbjuder mig på det skarpaste att lägga ut bilderna på nätet..alltså bilderna på ansikten bakom händer, en nacke, en halv axel eller kanske en skymd kalufs som förnims bakom en annas ryggtavla etc.
Nu är ju grejen den att de inte alls är så fula som de påstår, tvärtom, de är skitsnygga allihop. Jag tror bara att det är något de har fått för sig. Man tittar ju sig i spegeln utan att tycka det är allt för hemskt. Och såg man såååå hemsk ut som de påstår de gör så undrar jag i mitt stilla sinne hur man törs visa sig bland folk ..live...när man inte ens kan se sig själv på en bild. Jag menar...om man inte står ut med att se denna millisekund av sig själv...hur i helsike vågar man då visa sig bland folk alla andra sekunder, minuter, timmar, dagr, veckor år och liv????
Av förklarliga anledningar är därför detta inägg bildlöst....
    
                                                                         På återseende // Strandskatan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0