Hata myggor (hata BTI motståndare också)

Där jag bor är vi välsignade med att det så fort det behövs kommer en helikopter med BTI och tar död på småjävlarna. Men eftersom jag varit med om och vet hur det var tiden innan helikopterbesprutningen så lider jag med alla som inte har det lika bra. Gysingebor lär ha ett elände just nu. Hittade denna artikel i Aftonbladet. Den heter Sticket i helvetet-världens enda myggdiktatur. Handlar om hur det är att vistas i Gysinge.
Som medmänniska och medlidande till dessa stackars människor som bor i drabbade områden har jag gjort mina egna små protestaktioner.

Nämligen detta:
1) Jag har bloggat om eländet (synd att min blogg inte är så välbesökt bara)
2) Länkat till en artikel för ökad förståelse (förhoppningsvis)
3) Gått med i facebookgruppen Bekämpa stickmyggen
4) Gått med i facebookgruppen En död mygga är en bra mygga



                                                                     Over and Out// Strandskatan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0