Svampplockning

Jag är fortfarande inne på det där att vardagsmotionera Bonden, så jag frågade om han skulle med till svampskogen och kolla efter kantareller. Till min stora förvåning fick jag ett jakande svar. Med svampkorg och svampkniv bar det sen iväg till bästa svampskogen...i bil naturligtvis...någon måtta fick det allt vara på motionerandet.
Nu blev det ju inte så mycket motion i skogen heller, för Bonden har sitt eget sätt att plocka svamp på. Det sättet går ut på att man åker så sakta man kan efter skogsvägar och hänger ut huvudet genom de nervevade fönstren och spanar i vägkanten. Ser man en svamp så stannar man och låter undertecknad kliva ur och plocka dem.
För en gångs skull var Bondens sätt riktigt framgångsrikt. En hel del svamp blev det i korgen.




                                                                                          På återseende // Strandskatan

Kommentarer
Postat av: Bea

Gissar att det blir rostat bröd med smörstekta kantareller till kvällsfikat...

Undrar vad som händer med bilddagboken. Ligger den nere för gott eller vilar den bara lite.

2009-07-26 @ 19:09:07
Postat av: Bea

Det går inge bra att lägga in kommentarer idag. Den registreras inte.

2009-07-26 @ 20:36:50
Postat av: Strandskatan

Konstigt med kommentarerna...det går att läsa dem, men det står inte att det finns några????

Bilddagboken har fallit lite i skymundan för bloggen, men jag tänkte inte lägga ner den för gott. Jag har bara inte kommit mig för att lägga in bilder på länge.

2009-07-27 @ 10:10:33
Postat av: Bea

Ja visst är det konstigt. Men det var ju tur att du såg dom endå. Var rädd att det bara var på min dator dom syndes. Men så var det alltså inte...och det var ju bra.

2009-07-27 @ 22:50:20
Postat av: Anonym

2009-07-27 @ 22:51:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0