Bara för hans eget bästa...

Idag har jag haft riktigt roligt. Ni kanske inte kan tro det, men en liten sadistisk ådra finns i mig någonstans. S har nämligen fått stränga order av sin doktor att vardagsmotionera. Jag har utnämt mig själv till förste personlige tränare åt honom. Jag tar mitt uppdrag på största allvar. Som idag till exempel, när jag beslutade att följa med S, Sonen och Sonens Kompis till Uppsala. Förste stopp blev just UAS. Jag gjorde allt för att hitta en parkering så långt som möjligt från den mottagning han skulle besöka. Det var ett pustande och stånkande och klagande men vaddå???...det var ju jag som körde och allt var ju bara för hans eget bästa. Mottagingen var några trappor upp. Hiss var det INTE tal om. Röd i ansiktet, flåsande och blöt av svett kom han fram...men vaddå??? Allt var ju bara för hans eget bästa. När vi skulle tillbaka till bilen var det uppförsbacke ..*fniss*. ..
Nästa träningspass blev färgbutiken. Cirka 23 liter färgköptes. Han fick bära allt, utom en pensel som jag offrade mig att släpa ut till bilen....men vaddå??? allt var ju bara för hans eget bästa.
Efter det hade han vart så duktig så jag belönade honom med ett  litet besök på McDonalds. Stripsen byttes ut mot sallad..men vaddå?? Allt var bara för hans eget bästa.
Sen IKEA...den ultimata träningsrundan för förslappade gubbs. Parkerar man allra längst bort på parkeringen så är det väldigt lite bilar i vägen...så bra såååå.. Gå genom IKEA är dessutom en bra bit, särskilt som man går fram och tillbaka, och glömmer lite grejer och får gå någon vända till. De gula kassarna är också bra. Man kan bära tungt och mycke i dom. Och det är ju så bra, om man tänker på hans eget bästa.
Nu sitter jag och funderar om jag ska skicka honom till puben i kväll. Cykla får han naturligtvis göra i så fall, vare sig det planeras att svepas någon öl eller ej. För allt jag gör, gör jag ju just nu för hans eget bästa.....

IKEA förresten...vilket roligt ställe..
Jag köpte världens mest praktiska pryl idag. Laptopstödet BRÄDA. Eftersom jag nästan alltid har med min käre vän (datorn alltså) i sängen så är denna pryl helt oumbärlig. Men fatta vilka möjligheter som öppnas för mig nu. Jag kan ligga på båda höger och vänster sida och surfa eftersom jag inte längre är beroende av sängbordet. Ska jag ha datorn på magen, alternativt i knät, så slipper datorn överhettas och jag bli brännskadad. Den är mjuk och skön på undersidan och hård och platt på översidan. Jag tror jag är kär  <3 <3...
Annat är ju rätt kul med IKEA också. Grönsakerna till exempel. Då pratar jag inte gurka, utan den illgröna päroncheesecace som serveras i restaurangen (om man har tur). Gudomligt är ett på tok för svagt superlativ i detta sammanhang.
Högtalarrösten på IKEA är också kul. Idag hörde jag följande ropas ut i högtalarna:
"PLING....Föräldrarna till August, 3 år, kan bege sig till Småland...jag upprepar...föräldrarna till August, 3 år ska bege sig till Småland....PLING"
Alltså...det låter faktiskt inte riktigt klokt...som om de slarvar bort ungen och den nog har hunnit till Småland vid det här laget, så de måste skynda sig.
Vi hittade på Småland sen. S försökte vara rolig och gick fram till disken med Sonen och Sonens två meter långa Kompis och sa att han ville lämna in sina barn till bollhavet. S tyckte det var jätteroligt.. Mycket, mycket roligare än vad "smålandstanten" tyckte att det var.....


Tror att "BRÄDA" är perfekt att placera morgonkaffet på också...

Kommentarer
Postat av: Bea

Du är snäll du... Tur för S att han har dig:)

2009-07-25 @ 22:08:47
Postat av: Strandskatan

ja, jäkla tur han har...för jag tänker ju BARA på hans eget bästa!!!!!!!

2009-07-26 @ 11:53:41
Postat av: f.d Drängen

Det var mer fart på S när ni hade kor efter som han ALLTID ringde till pappa när han kom in från lagårn´och låtsades att han hade varit klar för fler timmar sen. När han sen skulle göra allt som han hade sagt till pappa att han hade gjort innan pappan kom på sitt dagliga besök så hade ju S en otrolig fart.

2009-07-26 @ 21:56:49
Postat av: Strandskatan

haha...ja det är sant.. Fast numera finns inte lika mycket som måste göras och när pappa kontrollerar har Jojan, Olle eller Hasse oftast sett till att det redan är gjort. Så S har lagt av sig alldeles han....

2009-07-27 @ 10:19:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0