Mattor, katter och bio

Huset jag bor i har en yta på ca 200 kvm. Högst tio av dessa kvadratmetrar är täckt av mattor. Av dessa tio kvadratmetrar står det möbler som säkert täcker ytterligare hälften av denna yta. Då undrar jag i mitt stilla sinne hur i allsindar ett (o-)djur (hund eller katt) väljer att vi akut illamående leta upp just en av dessa underrepresenterade platser i huset för att kasta upp maginnehåll?
Igår var jag (och några till) på bio och såg "Vi hade iallafall tur med vädret..igen". Den var väl helt okey, men inte lika sanslöst rolig som den första filmen. Och eftersom mitt sällskap och jag såg filmen efter alla anda så hade vi redan hört alla poänger (..och då menar jag verkligen ALLA poänger..) så ingenting var någon överraskning utan bara ett konstaterande att:  -"jaha..nu kommer det här.."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0