Dagar som flytt...

Nu ska jag vara duktig flicka och sitta med näsan i böckerna fram till den femtonde, då tentan äger rum. Det sista jag vill är att få en rest.
Fredag:
Jag agerade jag flyttgubbe (-gumma) åt Eriksson. Han flyttar i från sin ungkarlslya till en liten lägenhet som ser ut som en riktigt hem (än så länge...).  Det kommer att bli så fint sååå, och hoppas, hoppas, att det kommer så förbli. När vi flyttat färdigt bjöd han på en magnifik måltid och vi tittade på let's dance (pensionärsvarning?). Jag hejjade på Magnus Samuelsson. Det är allt en riktig karl det. Eriksson hejjade på Bagge, för han tyckte det var en riktig kvinna det. Jag tyckte Bagge var ful, han tyckte Samuelsson var fjollig...
Torsdag:
I torsdags var det sista dagen med hela klassen samlad. Det är det värsta med lärarprogrammet att när man lärt känna de man vill och lärt sig tycka om dem, så är terminen lagom slut och det är tack och hej..nästa kurs och nytt gäng.
Men jag kommer att nog att sakna arbetslaget: Kicki, Ewa, Thomas och Matilda. Riktiga "godingar "alla fyra ;).  På torsdagkvällen hade jag ett maratontelefonsamtal i timme ut och timme in med Fru E. Det var helt otroligt hur länge vi pratade.. Säkert världsrekord.
Onsdag:
Skolan har börjat igen. Sluttampen på AUO II. Om två veckor börjar ny kurs. På kvällen var jag på sminkparty. Stackars L som höll i partajet. Vi var hennes första grupp och när hon frågade om vad vi hade för förväntningar så sa vi alla att vi ville se tjugo år yngre ut med hjälp av hennes mirakelkrämer. Inte lätt att uppfylla våra förväntningar då inte... Men snygga blev vi..och aningens fattigare...

                                                                                       Tack å Hej // Skatan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0