Fiskodling

Med en termin kvar på min lärarutbildning har jag kommit på att jag borde blivit fiskodlare istället. Jo,det är säkert, jag har nämligen en sjusärdeles talang för just fiskodling. I mitt akvarium har det nämligen varit sen en tid tillbaka ett gäng små-guppies på tillväxt, de är säkert dryga centimetern nu. Så i kväll gjordes en ny upptäckt i akvariet. Ett STIM av fiskyngel (antagligen guppy) skådades innanför glaset. Det var uppskattningsvis säkert trettio stycken. Nu är de ju aningens svårräknade men MINST var det så många..MINST!!
Annars har jag varit aningens mosig i dag. Sov dåligt i natt och fick dessutom åka och hämta son med kompisar i grannsocken i halvfyra-fyrataget i morse. Jag var en ganska grining morsa då kan jag säga, för jag hade redan innan de for iväg sagt att jag verkligen inte ville hämta dem. Tror de kände det på sig allihop för ingen av dem sa ett ljud på hela vägen hem och de tackade väldigt artigt och översvallande för skjutsen allihop när de klev ur.
I morgon börjar allvaret igen och mitt för egen del (förhoppningsvis) sista jullov har gått till ända. Synd bara att jag var tvungen att sitta med skolarbete hela dagen för att jag varit lite slö under lovet. Kände mig lite träffad av ordspråket som säger: När kvällen kommer får den late brått.
                                                                                         Ha're gott // Strandskatan

Kommentarer
Postat av: Hanna

23 fick jag det till..

2009-01-07 @ 11:52:27
URL: http://puffie.webblogg.se/
Postat av: Anonym

jahadu...tror det var fler jag...det var säkert en tio-tjugo bakom alla blad och väsen också...

2009-01-07 @ 16:47:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0