The charm of fishing is that it is the pursuit of that which is elusive but attainable, a perpetual series of occasions for hope

I kväll har jag prövat fiskelyckan. Hade stor förväntningar på att dra upp en stor, fin, fet gädda ur Dysjön. Men se det gick inte alls det, inte ett endaste hugg fick jag. Det fick ingen annan i sällskapet heller. Sonen lyckades iallafall med konststycket att göra om tallarna vid sjökanten till glimmande julträd efter alla drag han lyckades hänga upp i dem.
Londonpinglan ( som kallas så för hon brukar vara i L O N D O N)  som befinner sig i Göteborg innan hon åker till just L O N D O N , ringde mitt i fisket.

Londonpinglan: (avundsjukt) Varför fiskar du aldrig med mig??
Jag: Det har vi väl gjort...metat i allafall
Londonpinglan: Vänta nu... ibland är det ju så tråkigt att umgås med dig.... är inte det när vi fiskar..??

Men nu kommer vi inte ha tråkigt på ett tag för hon ska ju till L O N D O N.... Hade vi suttit på och dinglat med benen med varsitt spö i Themsen i L O N D O N så hade det säkert vart en annan sak...Jag menar L O N D O N...det är skillnad det...(jag hoppas att du som läsare uppfattar det som lite spydigt skrivet, för det var just det som var avsikten ;))


Gjorde en visit i Postfrökens (måste verkligen döpa om henne, hon är ingen postfröken länge)  nya liv idag också. Hon har flyttat ihop med sin M på en av mellansveriges mest idylliska platser och där kommer hon säkert leva glad och lycklig för tid och evighet...

Annars kan jag meddela att jag har fått en släng av internetberoende. Ämnar nämligen göra en liten norrlandstripp på några dagar och kom på mig själv att med viss fasa konstatera att jag inte kommer att kunna vara uppkopplad på flera dagar. Jag måste verkligen se till att jag har ett fungerande MSN i mobilen. Och facebook..och e-posten...och platsbanken..och blocket.... HJÄLP!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0