I'm back

Det är inte bara datorn som kraschar. En morgon när kaffet skulle kokas så blev plattan bara fisljummen. Bonden visste ju felet. Proppen!! Men icke..han rumstrerade i proppskåpet en god stund men inte blev spisen varmare för det.
Då byttes strategi...nämligen ratta på alla vred på spisen...
Och döm av min förvåning när han gjorde den upptäckten att var ugnen på så funkade spisen???!!!!
Inte visste jag att det fanns elekrikertalanger i den karln. De har varit väl dolda...

I går var Londonpinglan och jag och picknickade.Vi brukar ju göra det. Vi var till Hårsbäcksdalen. Som vi brukar. Och drack kaffe och åt bullar. Hör till Hårsbäcksdalsrutinerna det med.
Men varför ändra på ett vinnande koncept?

Efter skolstart har det varit lite ...eko..eko...eko..i huset. I går återvände dock sommarpojken, "The Biff", för rapportering av de första dagarna. Och..ja..jag tror han har det kul där borta i stora staden med tuffa gänget (...och bruuuudarna ;))
Sonen har man inte sett röken av. Han går till skolan innan man vaknar och boar in sig i sitt eget krypin när han kommer hem.
.
Dagens citat
går i ramsans tecken..att räkna till tidning.....etting, tvåning, trening, fyrning, femning, sexning sjuning åtting, nining, tidning............

Dotras Prins: Jag kan räkna till Anette! Anette-tre, Anette-två, Anette-ett....
Jag: Jag med! An-tre, An-två, An-ett....

Någon mer än jag som tror det blev lite fel när han tänkte....



Kommentarer
Postat av: Bea

Jag förstår inte. Ibland så känns saker så självklara när man tänker dom i sitt lilla huvud. Men så öppnar man munnen och allt blir bara fel. Tror inte hjärnan och munnen samarbetar så bra alltid. Antar att det var det som hände honom. Skönt att du är tillbaka!

2009-08-20 @ 17:14:14
Postat av: f.d Drängen

Jag kan tänka mej att bonden tänker så här:

- I och med att plattan funkar om ungnen är på så behöver vi inte köpa någon ny spis och spar fler tusen på det!



Varför elräkningen blir högre får han fundera på senare.

2009-08-20 @ 20:02:57
Postat av: Strandskatan

Det letas spisar på blocket nu....

För inte kan man ju lägga ut pengar på en spis, man använder den ju bara sjuttielva ggr per dag....



Det är bra för mig att folk (naturligtvis inte jag själv) säger knasiga saker ibland för det underlättar bloggskrivande :)

Risken finns dock att folk snart inte vill prata med mig....

2009-08-21 @ 12:41:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0