Jag har bara lite otur när jag tänker.....

Det är tur att folk runt omkring pratar en massa tokigheter så slipper jag hålla på med det själv.
Sonen, den äldre av dem, var hemma och åt i dag vilket nog inte hänt sedan han flyttade i februari. Han tittar skeptisk på maten (pastagryta a'la hopkok) och frågar:

J: Vad är det i den här?
Bonden: De e pasta å kassler å.....
J: KASSLER...ni VET att jag inte tycker om KASSSLER....jag har bott här i 18 år och ni vet FORTFARANDE inte att jag INTE tycker om KASSLER!!!!!!!!!!!!!!
Jag: Näää..det hade jag ingen aning om
Bonden: ?????
Brodern: Nä..visste inte jag heller...
J: Ja, kassler tycker jag om...jag tyckte ni sa SPARRIS!!!!


Vi skrattade rått åt honom och berättade sen för alla hur rolig vi tyckte han vart...hehe
J kände därför ett behov av att förklara sig.

H: hahahahaha...
J: ja...men de e väl inte så konstigt...det börjar ju på samma bokstav......ssssssssssssssparris.....kasssssler...........ööhhh....faaan....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0