Roadtrip, tredje och sista dagen

Vaknade denna morgon med av alla morotscykelåkare som dundrade iväg redan klockan åtta på morgonen. Sonen och jag hade säkert somnat om, om det inte var för Bondens tv-tittande. Men som sagt var, varför sova bort semestern.... Stugan städades, nycklar lämnades in och vi sa tack och adjö till den mystiska lilla campingen och for söderöver.
Vi kom bara till Birsta (shoppingcentrumet i Sundsvall) innan vi gjorde det första stoppet. Jag suckade lite för jag vet hur (o)-kul det är att springa i affärer med män. Särskilt som allas våra mobiler var urladdade och vi inte ville tappa bort varann. Det var alltså samlad trupp som gällde. Jag intog den annars vanligt manliga rollen med shoppig genom att ha bråttom, sitta utanför och vänta samt sucka och klaga. Det var ingen svår roll att inta, för de sprang förbi alla roliga affärer och ägnade evigheter i de tråkiga. Rea på Dressman, hur kul är det??
Efter Birsta åkte vi upp på utsiktsplatsen, Södra berget, och kollade in hur stan såg ut från ovan. Jag gillar utsiktstorn. Det är en riktig "wow-känsla"....




Tyvärr ser det ju aldrig lika imponerande ut på bild som i verkligheten...
Färden söderöver gick vidare genom vackra trakter som Delsbo, Järvsö och Bollnäs. I Järvsö gjorde vi vårt sista stopp, där vi besökte Karlsgården från 1700-talet. och åt hemmagjord glass...mums.



Framåt kvällen var vi hemma igen. Huset stod kvar. Husvakten såg lättad ut och Ranja var överlycklig. Ett stort fint ben fick hon av matte för att matte hade vart stygg och vart borta sååå länge från sin lilla älskling. Förresten hade det visst inte vart så ensamt för varken husvakten eller hunden. Det hade visst vart lika många runt fikabordet iallafall.  Men det är bra det, att folk känner sig som hemma.....:)



Nog om detta, den antagligen sista familjesemestern. Nu blir det vardagslivsbloggande som gäller igen. En av de bättre sakerna med att vara tillbaka är att jag kan återuppta mitt internetmissbruk. Lätt stressande att inte vara uppkopplad.

På återseende // Srandskatan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0