Slarvbloggare bloggar om våren

Jag är allt en riktig slarvbloggare jag...
Hur ska jag någonsin få läsare när jag aldrig får ändan ur vagnen och skriver något??
Nu är i allafall vårbruket i full gång. Vårbruk kanske förknippas av många av fiskmåsar bakom harvar, lukten av jord, lärksång och björkar med musöron.
Jag vet att det är något helt annat.
Det är arga karlar (i alla åldrar) som ska utfodras i skift. Maskiner som går sönder och som kostar pengar. Utsädesgivor som inte stämmer. Gödningsgivor som inte stämmer. Stress, damm och sömnbrist.
I torsdags flydde dock jag till en annan vårbruksflyking, nämligen fru A. Hon hade boat i sin stuga tillsammans med dotter. Det blev en kväll med några glas vin och morgon med en rejäl promenad till fågeltornet och efter den långa stranden runt Östa.

Dagens puckade citat
Hanna: På jobbet har vi en svart katt......som är vit.... (??!?!!?)


Här är lite bilder från morgonpromenaden.




Utsikt från fågeltornet över mossen



Krum torrtall





 Sandstrand Östa



Solar en stund på piren vid båthamnen. Lite knasig klädsel för en morgonpromenad har jag. Särskilt med tanke på att jag i veckan lade ut en ansenlig summa på ett par joggingskor av känt märke för dylika promenader....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0