Första april

Det var inget aprilskämt!!! Nya IKEA i Uppsala har slagit upp sina portar idag. Och sugen på premiärer som man är så var ju naturligtvis Londonpinglan och jag där. Stooort kändes det och jordgubbscheesekaken i caféet var delikat. Några fynd gjorde jag dock ej, men Londonpinglan shoppade loss bland fotfilar och våtservetter.

Jag lurade de små skolbarnen idag genom att upplysa dem om att eftersom det så ofta är tjafs om att de behövde ytterbyxor på sig på rasterna, så hade vi på gårdagens konferens beslutat om att dra in samtliga raster till sommarlovet. Då skulle vi ju också få mer tid till allt som vi inte hunnit i matteboken och på arbetsschemat. De oskyldiga eleverna satt och gapade som små fågelholkar när jag till slut triumferande utbrister: "APRIL APRIL!!!!" Lite hämd var det inbakat i skämtet också, för en liten rackarunge springer fram till mig direkt på morgonen och glad i hågen och säger: "fröken.. titta.. en ekorre! Huvudet går runt som en karusell på mig och jag utbrister : VAR?? VAR ÄR EKORREN??? Då hör jag den lilla illbattingen ropa: APRIL APRIL..HAHA!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0