John Blund

Kom på idag att jag missat helgens sorgliga nyhet att Lennart Swahn har gått ur tiden. Inte för att jag kände honom, men han hörde ju liksom till ens uppväxt på nått vis. Så med lite bedrövad och med sorgen stämma sa jag till Sonen d.ä att jag hört på radio att Lennart Swahn hade dött.
-Å vem är det? frågar han.
Vadå, vem är det???? Vet inte ungdomar någonting nuförtiden. Han är ju John Blund!!! Precis så säger jag och han säger:
-Öööh, va???!!
 Så dyker min sk svärson upp som är något äldre än min dotter och faktiskt också upplevde sjuttiotalet. Jag säger till honom samma sak, och han hade hört det och kände det samma som jag: att John Blund är död!
 Sen berättade han det hemska att min dotter, tillika hans flickvän, var lika oförstående som sin bror. Hon hade ingen aaaning om någon Lennart Swahn.

Titta, kom och titta,kom sätt er här i ring....

Kommentarer
Postat av: anna

Jag tyckte också det var sorgligt att Lennart Svan dött,jag kommer ju ihåg honom som John Blund.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0