Lycka

Jag känner mig riktigt lycklig idag..
Klockan är snart nio på morgonen och hittills har allt gått som på räls. För det första gick Sönerna upp självmant ur sängen utan tjat och gnat (ja, nu gör ju alltid Lillebror det, men även Storebror skötte sig i morse).
Dessutom är det ingen skola för mig idag så jag behöver inte upp och duscha och försöka fräsha till mig, utan jag kan loda runt i mjukisbyxor, med skitigt hår och vara osminkad hela dagen.
Men lyckligast av allt är jag att jag TRODDE att jag missat att betala in momsen (jag är ju inte bara kvinna, jag är ju ekonomichef också), och trodde jag skulle behöva sitta hela dagen, helstressad, med bokföring och eländes elände..... Men för en gångs skull var jag ute i tid. En hel månad i tid. Sista inbetalningsdagen var nämligen inte förrän 12 november. UNDERBART.
Har inte riktigt bestämt vad jag ska göra med min nyfunna frihet än. En liten stund till ska jag ligga med datorn på magen och surfa runt lite...sen kanske höra med fruA om vi ska motionera hundarna. Jag kanske ska meta lite agnfisk till ett litet projekt jag håller på med (hemligt). Eller plugga kanske (tänk att vara riktigt påläst i morrn). Eller...ja..nu vet jag..jag ska koka kaffe, göra en dagobertmacka (typ) och ladda datorn med en av filmerna jag lånat av D & G.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0