Konsten att motivera sig själv

Just nu har jag ingått ett avtal med mig själv. Jag har piskat mig själv att sitta och skriva på det PM som ska vara klart den här veckan. Jag har räknat ut jag måste skriva om minst en punkt varje dag t.o.m lördag. Om jag är duktig och skriver om två punkter idag så kan jag ju slarva någon annan dag. Under mitt skrivande har jag också kopplat ett belöningssystem till mig själv. Efter en och en halv timme har jag gett mig tillåtelse till kaffe och en halvtimmes onödigt surfande. När jag är klar med en punkt får jag använda min mobil eller msn för kontakt med omvärlden i max 45 min. Om jag är extra duktig och skriver eller börjar skriva på fler punkter ska jag äta pizza till kvällsmat.
Om jag sitter kvar i skolan i morgon och jobbar i två timmar så har jag gjort mig förtjänt att åka till simhallen i morgonkväll.
Och är jag färdig på lördag så ska jag kosta på mig att korka upp en vinare på lördagkväll och kanske hitta på något roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0