Kokt fisk

Altsååå, jag måste på något vis kommit åt termostaten till doppvärmaren i akvariet  när jag grejade med det igår.
I morse på väg till toaletten kunde jag förnimma en ljum bris när jag passerade akvariet. Först tänkte jag att det bara var en varm känsla för att det är så vackert och för att jag är så lycklig för att jag fixat till det. Men på tillbakavägen tänkte jag att jag skulle mata dem och upptäckte då att akvariet var mer som en hundraliters varmvattenbererdare än som en hemvist till mina rara guppies. Jag stack ner handen i vattnet och jag skojar inte om jag säger att det gott och väl var ungefär samma temperatur som mitt badvatten brukar vara i badkaret.
En guppie, den med gula stjärtfenan (frid över hennes minne), flöt uppsvälld upp och ner vid vattenytan. Hon hade säkert simmat för nära doppvärmaren och dött av värmeslag. De andra såg tack och lov pigga ut (än så länge). Doppvärmaren är tills vidare urdragen och täckglasen borttagna för att sänka temperaturen. Räddas det som räddas kan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0