Kanelbullens dag

Jag har upplevt kanelbullens dag.
Jo, det är så sant som det är sagt. Jag var till A för att lämna tillbaka ett par örhängen som jag hade lånat av A:s dotter för att se lite snyggare ut igårkväll när jag var ut.(desperat försök att slippa se ut som en tant- låna accesoarer av en sjuttonåring ;))  Redan när man klev ur bilen möttes man av doften av nybakade bullar. Väl inne i huset stod där A med förkläde runt magen och spisrosor på kinderna och gräddade kanelbullar. Det var plåtar överallt och mängder av bullar, både färdiga och ogräddade.
Visst förstår man att man kom lite opassande mitt i alltihop men just då struntade jag i om jag var i vägen. Jag åkte inte förran jag fått en kopp kaffe och ett gäng nygräddade bullar...mmmmums!!
Nyttig kan jag vara en annan dag..!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0