Jag går i väntans tider...

Jag är ju så himla nyfiken hur det har gått för dem som är ute i skogarna och försöker skjuta älg. Men telefåååån är tyst, ingen verkar ha något att berätta för mig ännu. Jag väntar och väntar, men nej...inte ett knyst man hör.
Dotras Prinsen är med på sin första älgjakt. Sonen hans med, som nyfiken och intresserade blivande jägare. Kan tänka mig det kändes spännande i morse.
Eriksson är däremot en erfaren gammal räv när det gäller jakt. Han har för länge sedan tappat räkningen på antalet fällda älgar. Han har boat i sitt älgtorn och sitter väl där som bäst och grymtar fram lockläten för att få älgarna dit han vill.
Bror brukar aldrig få skjuta någon älg. Hoppas, hoppas att han har lyckan med sig i år.
Persbogänget borde väl få korn på någon...
Jamen..ring dååå!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0