Barnuppfostran

Jag vet inte..jag tror det gått fel någonstans...
Antingen ska jag se mig som en duktig morsa som lyckats med mina barn...ELLER ..som en dålig morsa där barnen får ta hand om allt...

Sonen d.y kommer in i mitt rum när jag ligger i min säng med datorn på magen och kollar runt lite. Jag hade tagit ett litet (ett väldigt litet) uppehåll från mitt tentapluggande.

Sonen: Jag har städat ute i hallen..fast de e din tur...du kan komma och sätta upp din tavla som ligger på bordet.
Jag: Näää..jag pluggar ..(nödlögn)
Sonen: Jaha..men du borde röja lite här inne iaf!! (han tittar med avsmak på min klädhög och alla mina anteckningar och artiklar som ligger omkring mig)
Jag: Inte nu...pluggar!!
Sonen: Ähh...jag går ut och krattar löv nu.
_  _  _  _

För övrigt längtar jag till i morgon eftermiddag. Då har jag skrivit den här förbaskade tentan. Det ska firas :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0