Fredag

Sista dagen i skolan före jul. Ja, nu är det ju inte riktigt så att jag redan tagit jullov ännu utan jag ska ut på VFU (verksamhetsförlagd utbildning=praktik ) i fem veckor. Det ska bli riktigt roligt faktiskt.
Klassen jag går i nu är inte riktigt som andra klasser jag gått i under min utbildning. Oftast har det varit så att sista gången vi ses innan VFU, om vi haft tenta eller något annat som måste uppmärksammas så har det varit FEST. Men inte den här klassen inte. Vi fikar inte ens tillsammans. Ingen av dem sitter i cafeterian på rasterna. SKUMT.. Annars är det inget fel på folket. De är hyggliga, schyssta och roliga allihop. Kan inte påminna mig om att jag retat mig på en endaste en hittills. Det är allt tur att man har gamla kursare och andra vänner som man kan festa till med ibland.

Kvällen var lika med bio med herr och fru E. Vi såg Rallybrudar, en lättsam film som helt klart hade sina poänger. Efteråt gick vi och käkade på grekisk restaurang. Grekmat är mitt "favoritkök" och maten var jättegod. Jag blev både mätt och trött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0